Sunday, July 13, 2008

Islamic Noor ( GumuS)



Hello Everyone! Sorry its been a while been kind of busy lately!! Ofcourse If you live in jordan or any part of the middle east you may have already caught the "GUMUS" fever! The Turkish series "GUMUS" mdablaj in baab al 7aara style on MBC4.

At first you start watching out of curiosity and you make fun of the names like " 3abdeeen"and "ruqaya" and you are like hahah sho hal habal! then somehow you hear that everyone is watching it and you find it on tv all the time so you start watching it secretly and still make jokes about the ppl who watch it. Then you turn into an official mohanad and noor fan and u even start convincing ppl to watch it! saying things like "ino insi il accent il 2esa kteeer kteeer 7ilwe!!"

it's like Casandra & Bab il 7ara all over again!

My friends are in Turkey for a visit and were told that this was one of the lamest series in turkey and that these ppl are not very famous there! No wonder they have time to come to DUBAI and KUWAIT to meet their fans! No wonder muhannad has time to star in a video with a haabta singer.

Everyday in the newspaper there is a new story about a woman who got beat up by her husband after she asked him to be more like muhanad. Another was divorced for putting muhannads pic on her mobile as a screensaver! lol

aslan his name isnt mohannad! its sounds more like a sineye falling from 3al daraj
kivantatalug ting tash ting tash hahah :P

So yes i watch it.... and no i don't plan on watching it till season 7! Did u guys know it is actually still playing in turkey?! it has reached season 7!


MUHANNAD eventually dies and his son actually grows up to be HIM! hahahahhaha SHOCKER

And i think that noor chic will grow up to be noor and they start falling in love all over again!


So bagoora went to meet them and says that nooor had another wedding this time with hijjab and she had bagoora do all the cooking!! heheehhe


Ya rayt yi7ajboohum fi hal musalal !

34 comments:

Abed. Hamdan said...

mosalsal baye5 jeddan o maloosh ma3na

Dr.invisible said...

Lol@the pic

luv the veil thing on Nour

7amd le alah, I dont watch that series nd I dont intend to watch it ever.. It is like bold and beautiful, was a big hit in Egypt yet not that famous in USA

I saw one episode nd I was like rabna yshfy
lol

Dead Man Walking said...

I lived in Turkey for more than 11 years and I never hared of this TV series, I don’t know what the fuss is all about.

btw Gumus ma3naha Silver…ya3ne esemha Fathah :D

Mapless said...

LOL!!! So 7ara2ty elmosalsal in general... season 7!! OMG! i'm quiting watching starting tonight... i need to go gain ownership of my 10-11 hour again...

lost within said...

LOOOOOOOOOOOL @ the senyie falling !! ta7sheesh haha

ana wal 7amdolelah lesa 3al safe side men na7yet noor bs sort a7dar sanwat al daya3 and I day dream of y7ya ...ahhhhh

ola said...

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!! infada7et at the office w ana bad7ak!!

I hate this show

Mnoosh said...

I started to watch it in the past week o w2feet :D eno la sho elsabeyeeh tet7assar y3ne :p

bs eleshi elkber blmwd'o3 leesh elomahat 3m betab3o wa beqowe?!
kan fe jedal bene o ben emmi 3la esh bdna ne7d'r: noor wla el euro :D 6ab3an I won l2eno abooy bjehate :P

Anonymous said...

Yee sho bakrah hayda ilmosalsal,soap opera .


Sandra

ĐàŋdŎöŅёH said...

wow amazing facts and season 7, sho 2alabna F.R.I.E.N.D.S !!
anyways i watch it kaman bs its becoming boring w ma iloosh faydeh bs bit2adi wa2et we should admit that ...
i liked the m7ajabeh shareefeh though lol
"ballash w ana lisa baktob bil-comment"

Hala said...

Just today a friend of mine was asking if I watch it! I do not even have a clue what it is. What is it about by the way? Please do NOT tell me it is another one of those shows that goes on for 700 episodes and you just die while waiting for it to end -_-

Missed you by the way :)

Anonymous said...

7 seasons? oh no no no! it was only aired for 2 years... 100 episodes in total... besides a couple of actors, the cast is made up by experienced theatre actors. the grandfather and mother of the leading actor have a cinema background; they are old stars. the leading actor was a very famous model, in turkey as well as abroad. he was the best model of the world 2002.

LenOosh~ said...

Well,i'm Turkish and yes as you were told it was one of lamest series =) But it had fans just like it has in middle east now.Those actresses and actors don't take a place in anything on TV except Kıvanç Tatlıtuğ..(You know he was best model of world ?? :s And his gf also was Miss world! )And i don't know who said 7 seasons but sure it's not true :D
It was shown for a year and that's all,normally a show is 90 minutes,i think in middle east they show it for shorter time,so yours will be shown for a longer period of time lol,maybe 7 seasons =p

Dino$ said...

Abed loool hahah you are right. ma ija mino ghier a waste of time and many 6alaaa2 cases
and arguments lol i keep saying kivan tataloog yu2adi ilaa l talooooog

Dino$ said...

dr invisible... haha yes the bold and the beuatiful i cant believe its still playing!!! i mean meen dal ma gawazoo wala 7bababoo lal tani! the dad sleeps with the sons wife, the mom sleeps with her daighters husband, ridge sleeps with the whole cast, thorn got sick of the series they replaced the actor 3 times or more lol haha tu7af

GUMUS is not 7 seasons its a rumor :)

Dino$ said...

you lived in turkey? ya3ni jaro la muhannad! haha i hate how everyone insists on calling him muhannad even when talking about him in real life. dont they know that is not his real name ? ba3dien sho kaanat jaartak sit shareefeh khanom ? hahahaha

turkey is beautiful! and turkey and cheese is also beautiful :)

loooooooool 2ad il dinya 3ala FAT-thah i can imagine the musalsal bil GUrduni soon and it will be called fath-tha and his name will be 6weigi3 or khrweesh

Dino$ said...

mapless i didnt 2a7ri2 anything i have found out that my sources could be mistaken and maybe eveything i was told was not true. so its just a fwe more days till your time is back to being all yours

Dino$ said...

lost within.. ya7ya.... no comment... yimkin law yi7li2oolo shanabato il wasla la rukaboh :P

lol

Dino$ said...

ola hahaha liesh hate it sho bina hada muhhhhhhhhaaaaaaaanaaaaaaaaaaad ibn 3ameeeeeeeeeeeeeeee lol

Dino$ said...

mnoosh i was wondering about the same thing.. why are all the generations watching it! even 11 year olds are obssessed with it! mothers, grandmas teenagers, AGERS, geezers!? lieeh? do they all have crushes on muhanad? lol

seriously you r right it is very odd. kolo il musalsal ya7ooor 7awl al 7ub... and after i certain point of your life i think your reaction to 7ub should be "7abhum burs" lol

Dino$ said...

sandra poor you if you hate it because its EVERYWHERE and you are forced to watch it probably because no matter what time or where you are it will pop up!!

Dino$ said...

dandooneh so true :) my facts til3oo madroobeh! dont think its really 7 seasons. hiyeh season wa7da wil agr 3al Allah :)

Dino$ said...

halhool... how do i know are not in amman? because you have not heard of this musalsal! i am thinking the new generation in amman wil lall be named noor and muhannad! lol

miss you too *hugga

Dino$ said...

anonymous! thanks for straighting the facts! so he is a model and i am pretty sure when ppl say he is gay its a rumor. its probably made by a group of jealous men and they are like how can we make girls stop liking him.. hmmmm khalas he is GAY :P

So... Anyway.. i love my husband wa bas bas bas :) aslan howa bishi3 kteeer... ya3ooo....


Lenoosh.. i love your name... :)

yes i heard its aired longer in turkey so probably will end here much later than episode 100

say hi to the cast for me :P

LenOosh~ said...

Can i add something?Here is his real gf:
http://img376.imageshack.us/img376/289/ki6dt.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/6723/adsz5ae.png
http://www.baylar.net/unlulerin_resimleri/azraakin.jpg
http://blog.mynet.com/wp-content/files/3009/2007/09/98_103681.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/9045/eab58632md8.jpg
Which girl is better??I have a doubt about his taste in girls !

LenOosh~ said...

^Idk what's the wrong with links :s

Anonymous said...

well..i watch it it is not bad but noor or "gumus" is discusting by the way she is in it..anyway i went to antalya in 2005 and now i am famous because of this

Jana said...

2ked ana mafe gayre ele be 7ayata ma shafeto hal mosalsal :D

hallaah said...

c'mon people..

noor is such a nice soap operra... at least huwaah a7lah min hadool el musalslaat el kuwatiya weyl el masriyaah! wallah.. psshh muz3ejeen ekteer.

bess ana el 7emdellaah 3ayshaah fee amereeka so im not surrounded by obsessed frreaks everyday that will make me hazoo3 from watching hal musalsil. 3ashaan heyek, i still love it :D!!
but to be honest, its getting really annoying lately!! pfff.

Anonymous said...

Honestly, Noor or should I say Gumus is one of the best shows out there. and the reason everyone goes crazy from the show is b/c of mohanad..ya3ny 3omre ma shofit rijal haik ! hes every girls dream! il osa kolha hilweh. kol yom lazim ahdaro. akeed il nas ile ma bihobo il mosalsal ghayraneen min mohanad aw ghayraneen min noor. ma fi hada fil dinya zay mohanad. awal mosalsal 3njad bamoooooooooooooooot fi. and i agree with you hallah! its different here in americaaa...

Anonymous said...

Well I don't like my girls to be muhajabeen , i like them Hot , like Paris hilton :) .

Mustafa

Anonymous said...

for someone who is overly sarcastic of the whole issue you seem to have a lot of information about the program; so much, infact, that you know it continues on to season 7 and all the gory deails that go along with it. my advice to you is to basically get a life and stop being a bloody hypocritical nit twit

Fa6ma said...

LOL that was SO FUNNYA!! =D
I totally love bagora,, maybe she'll do the cooking at my wedding? =p
And figures, even Lamees from Sanawat eldaya3, no wonder they had plenty of time to come do all those TV ads and magazine interviews!!
I don't think that the story is what is bringing people to watch it, I think it's because they are (mostly) naturally beautiful people in a beautiful place and the story isn't extremely bad.
I watch half an episode with someone every week and I get updated on everything =D

Anonymous said...

umm la2 abed i dont think so hayda a7la mousalsal chefto bi 7ayete ! w fi ktir ness 7ayetoun zet 7ayet mouhanad w noor !(:

Haitham Jafar said...

Y HAVEN`T I SEEN THIS BEFORE! (shouts)

2aaaaaaaaaaaaaaah (3asaaaaaaaaaaaaaah) sa7, etذakkarit,, kont lissa mosh raji3 3ala 7ayat l blogger o lissatny bel sobat l 3aظeem

el mohim.. meen mohannad! heheheee

(talk bwt retrospect) :P

-----------
this post was in 2008 ,, from that date = escalating was the word! :(